Despre noi
Societatea Profesională Notarială ”LEX FIDELIS” este formată din notar public Delia Păușan și notar public Andreea-Mihaela Nyari-Faur și își desfășoară activitatea în cadrul Camerei Notarilor Publici Cluj, circumscripția Cluj Napoca.
Notarii publici Delia Păușan și Andreea-Mihaela Nyari-Faur, împreună cu echipele și colaboratorii, oferă cu profesionalism și promptitudine, serviciile juridice notariale de care orice persoană fizică și juridică are nevoie.
Servicii
Legalizări
Legalizare copii de pe înscrisuri, legalizare semnatură și specimene de semnatură, legalizarea sigiliilor.
mai multProcedura succesorală
Succesiuni legale, succesiuni testamentare, succesiuni cu elemente de extraneitate, testamente.
mai multConvenții matrimoniale
Convenție privind regimul separației de bunuri și convenție privind regimul comunității convenționale.
mai multAlte acte și proceduri notariale
Primire în depozit, dare de data certa pe înscrisuri, somații, notificări, certificare de fapte, acte de protest al cambiilor, cecurilor și al altor titluri la ordin, eliberarea de duplicate după înscrisuri notariale.
mai multActe necesare
-
01 Contract de vanzare teren
1. Actele de identitate ale vânzătorului și ale cumpărătorului. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea, persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția matrimonială (dacă aceasta există).
- Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
NOTĂ: Certificatul constatator poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții.
2. Actele de proprietate asupra terenului ce face obiectul vânzării.
3. Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata.
5. Pentru încheierea contractului de vânzare având ca obiect înstrăinarea unui teren situat în intravilanul localității este necesar ca în extrasul de carte funciară solicitat pentru încheierea actului să figureze că terenul este situat în intravilan. În situația în care, la încheierea actelor notariale, având ca obiect înstrăinarea unui teren, se constată în extrasul de carte funciară solicitat pentru încheierea actului că acesta are destinația de extravilan sau necunoscut, dar în realitate terenul este situat în intravilan, este necesar, înainte de întocmirea actului, să se actualizeze destinația terenului conform realității în baza actului emis de Primărie și a documentației cadastrale după caz.
6. În situația în care obiectul contractului de vânzare este un teren extravilan, este necesară dovada neexercitării dreptului de preemțiune, în baza Legii nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole, iar daca terenul ce face obiectul contractului de vânzare este încadrat la categoria de folosință pădure, este necesară dovada neexercitării dreptului de preemțiune, conform prevederilor art. 1746 din Codul Civil cu privire la vânzarea terenurilor forestiere și prevederilor art. 45 din Codul Silvic cu privire la asigurarea integrității fondului forestier.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
02 Contract de vanzare apartament
1. Actele de identitate ale vânzătorului și ale cumpărătorului. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea, persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția matrimonială (dacă aceasta există).
- Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
NOTĂ: Certificatul constatator poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții.
2. Actul de proprietate asupra apartamentului ce face obiectul vânzării.
3. Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. Adeverința din partea asociației de proprietari din care face parte apartamentul - semnata atat de presedinte, cat si de administrator.
5. Dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc).
6. Certificat de performanță energetică.
7. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente
-
03 Contract de vanzare constructie si teren
1. Actele de identitate ale vânzătorului și ale cumpărătorului. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea, persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția matrimonială (dacă aceasta există).
- Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
NOTĂ: Certificatul constatator poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții.
2. Actul de proprietate asupra imobilului ce face obiectul vânzării (act de dobândire teren, autorizație de construire, proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor, certificat de atestare a edificării construcției, documentație cadastrală).
3. Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. Dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, energie electrică, etc).
5. Certificat de performanță energetică.
6. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
04 Promisiunea bilaterala de vanzare cumparare imobil (Antecontract de vanzare cumparare)
1. Actele de identitate ale promitentului-vânzător și ale promitentului-cumpărător. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea, persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția matrimonială (dacă aceasta există).
- Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în bazacăruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
NOTĂ: Certificatul constatator poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții.
2. Actul de proprietate asupra imobilului ce face obiectul promisiunii de a vinde și respectiv promisiunii de a cumpăra.
3. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata prețului și/sau avansului din preț.
4. Termenul maxim la care se va perfecta contractul de vânzare în formă autentică.
5. Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate).
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
05 Contract de schimb
1. Actele de identitate ale copermutanților. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea, persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția matrimonială (dacă aceasta există).
- Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
NOTĂ: Certificatul constatator poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții.
2. Actele de proprietate asupra imobilelor ce fac obiectul schimbului.
3. Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. În cazul în care cel puțin unul dintre imobilele ce face obiectul schimbului este compus din construcții sau este un apartament, este necesar să se prezinte dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc) și după caz, adeverință din partea asociația de proprietari.
5. Cuantumul sultei și modalitatea în care se efectuează plata acesteia (doar în cazul în care între bunurile care fac obiectul schimbului nu există echivalență și copermutanții stabilesc compensare acesteia prin plata unei sume de bani numită sultă de către partea a cărui bun are o valoare mai mică).
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
06 Contract de donație
1. Actele de identitate ale părților. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea, persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția matrimonială (dacă aceasta există).
2. Actul ce atestă proprietatea asupra bunului ce se transmite (a bunului de care donatorul, cu intenția de a gratifica, dispune în mod irevocabil în favoarea celeilalte părți, numită donatar).
3. Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent, în cazul în care se înstrăinează dreptul de proprietate asupra unui imobil sau a unui mijloc de transport (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. În cazul în care se înstrăinează dreptul de proprietate asupra unui imobil – construcții sau apartament – este necesar să se prezinte situația debitelor înregistrate pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc) și, după caz, adeverința din partea asociației de proprietari.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
07 Contract de întreținere (cu titlu oneros)
1. Actele de identitate ale părților (respectiv ale creditorului obligației de întreținere și ale debitorului obligației de întreținere). Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea, persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția matrimonială (dacă aceasta există).
2. Actul ce atestă proprietatea asupra bunului ce se transmite în schimbul obligației de a face (de a asigura întreținerea).
3. Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent, în cazul în care se înstrăinează dreptul de proprietate asupra unui imobil sau a unui mijloc de transport (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. În cazul în care bunul ce se transmite în schimbul obligației de întreținere este compus din construcții sau este un apartament este necesar să se prezinte dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc) și, după caz, adeverința din partea asociației de proprietari.
În cazul persoanelor vârstnice este necesară asistarea la semnarea contractului de către un reprezentant al autorității tutelare, conform prevederilor art. 30 din Legea 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
08 Act de partaj (bun imobil)
1. Actele de identitate ale părților + acte de stare civilă. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică.
2. Actul de proprietate asupra imobilului ce face obiectul partajului
3. Certificate de atestare fiscală pe numele fiecăruia dintre coproprietari emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul imobil ce se înstrăinează).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. În cazul în care obiectul actului de partaj este un imobil – construcție sau apartament – este necesar să se prezinte dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc) și, după caz, adeverința din partea asociației de proprietari.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
09 Dezbatere succesiune (moștenire)
1. Certificatul de deces (în original)
2. Actele de identitate, precum și certificatele de naștere (și actele de stare civilă, unde este cazul) ale succesorilor / moștenitorilor / legatarilor (după caz).
3. Actele de proprietate pentru bunurile ce au aparținut defunctului: -acte de proprietate pentru bunuri imobile (terenuri, case, apartamente, locuri de veci); -acte de proprietate pentru bunuri mobile (autoturisme, etc); -certificate de acționar, conturi bancare, etc.
4. Acte care atestă datoriile și sarciniile moștenirii (pasivul succesoral) dacă acestea există (obligații asumate de defunct pe baza unor acte juridice, cum ar fi plata unui preț, etc, cheltuieli de înmormântare, cheltuieli pentru paza, conservarea și administrarea bunurilor succesorale, cum ar fi inventarul, evaluarea, plata custodelui/curatorului/executorului testamentar, etc).
5. Testament (dacă este cazul)
6. În procedura succesorală este nevoie de cel puțin doi martori, care se vor prezenta la sediul biroului notarial, unde vor redacta olografic o depoziție din care trebuie să rezulte că aceștia cunosc date personale referitoare la defunct și au cunoștință de numărul și calitatea persoanelor cu vocație la succesiunea defunctului.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, dosarul succesoral se va completa și cu certificatele de atestare fiscală emise de organele fiscale competente, iar în funcție de fiecare caz (speță), notarul public va putea solicita să prezentați și alte documente necesare dezbaterii succesiuni și dacă este cazul, va veni în sprijinul dvs. pentru obținerea oricăror documente necesare dezbaterii procedurii succesorale.
-
10 Contract de comodat (imobiliar)
1. Actele de identitate ale părților. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică.Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțuluipentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură) – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2. Actul de proprietate asupra imobilului.
-
11 Contract de comodat (auto)
1. Actele de identitate ale părților. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică.Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2. Actul de proprietate asupra autovehicului.
3. Cartea de identitate a autovehicului.
-
12 Contract de ipotecă
1. Actele de identitate ale părților + actele de stare civilă. Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică.
- Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
NOTĂ: Certificatul constatator poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții.
2. Actul de proprietate al imobilului asupra căruia se instituie dreptul de ipotecă.
3. Certificat de atestare fiscală pe numele proprietarului emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul imobil).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
13 Act de dezmembrare (dezlipire)
1. Actele de identitate ale părților + actele de stare civilă (pentru persoanele căsătorite). Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică.
2. Actul ce atestă proprietatea asupra bunului ce se dezlipește (ce se dezmembrează).
3. Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. Certificatul de urbanism (Certificatul de urbanism este necesar pentru dezmembrarea terenurilor în cel puțin 3 parcele. Solicitarea certificatului de urbanism este facultativă atunci când operaţiunile de împărţeli de parcele fac obiectul ieşirii din indiviziune, cu excepţia situaţiei în care solicitarea este făcută în scopul realizării de lucrări de construcţii şi/sau de lucrări de infrastructură).
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
14 Act de alipire (comasare)
1. Actele de identitate ale părților + actele de stare civilă (pentru persoanele căsătorite). Actele de identitate trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică.
2. Actul ce atestă proprietatea asupra bunurilor ce se alipesc (ce se comasează).
3. Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate).
NOTĂ: Certificatul de atestare fiscală poate fi solicitat online și de către notarul public, la cererea părții, cu condiția ca taxele și impozitele să fie achitate la zi.
4. Certificatul de urbanism (Certificatul de urbanism este necesar pentru alipirea terenurilor în cel puțin 3 parcele. Solicitarea certificatului de urbanism este facultativă atunci când operaţiunile de comasări de parcele fac obiectul ieşirii din indiviziune, cu excepţia situaţiei în care solicitarea este făcută în scopul realizării de lucrări de construcţii şi/sau de lucrări de infrastructură).
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.
-
15 Declarații în formă autentică
1. Actul de identitate ale declarantului. Actul de identitate trebuie prezentat în original.
2. Alte acte, în funcție de specificul fiecărei declarații (acte de proprietate, extrase de carte funciară, carte de identitate autovehicul, etc, în funcție de conținutul declarației).
-
16 Declarații privind acordul părinților pentru ieșirea din țară a minorului însoțit de o altă persoană
1. Actele de identitate ale părinților + certificatul de căsătorie (dacă există). Actele de identitate trebuie prezentate în original.
2. Certificatul de naștere al minorului.
3. Pașaportul sau cartea de identitate a minorului.
4. Copie după actul de identitate al însoțitorului (persoană fizică majoră).
-
17 Declarații privind acordul unuia dintre părinți pentru ieșirea din țară a minorului însoțit de celălalt părinte
1. Actul de identitate ale părintelui (al părintelului care își dă declarația, care își exprimă acordul)+ certificatul de căsătorie (dacă există). Actul de identitate trebuie prezentat în original.
2. Certificatul de naștere al minorului.
3. Pașaportul sau cartea de identitate a minorului.
4. Copie după actul de identitate al părintelui însoțitor (al părintelui care va însoți minorul în străinătate).
-
18 Procuri în formă autentică
1. Actul de identitate ale mandantului (al persoanei care împuternicește). Actul de identitate trebuie prezentat în original.Dacă mandantul (persoana care împuternicește) este o persoană juridică atunci se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă persoana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2. Copie după actul de identitate al mandatarului (al persoanei împuternicite).
3. Alte acte, în funcție de specificul fiecărei procuri (acte de proprietate, extrase de carte funciară, carte de identitate autovehicul, etc, în funcție de conținutul procurii).
-
19 Testamentul autentic
1. Actul de identitate al testatorului (al persoanei care lasă testamentul).
2. Copie după actul de identitate al legatarului (al persoanei în favoarea căreia se întocmește testamentul) sau elementele necesare identificării acestuia. Legatarul trebuie să fie desemnat personal de către dispunător și trebuie să fie o persoană determinată sau cel puțin determinabilă.
3. Acte de proprietate asupra bunurilor pe care testatorul le va lăsa prin testament.
-
20 Legalizări de copii ale unor înscrisuri
1. Actul de identitate al solicitantului.
2. Actul a cărui copie se cere a fi legalizată, în original.
-
21 Legalizarea semnăturii
1. Actul de identitate al solicitantului. Pentru legalizarea semnăturii, părțile se prezintă personal la notarul public.
2. Actul pe care solicitati legalizarea semnaturii, care trebuie sa fie NESEMNAT, în numărul de exemplare dorit, plus un exemplar care va rămâne în arhiva biroului notarial. (Exemplarele înscrisului se prezintă notarului public nesemnate. Ele urmează să fie semnate în fața notarului public).
-
22 Legalizarea semnăturii interpretului și traducătorului autorizat
1. Actul de identitate al solicitantului.
2. Înscrisul care se traduce, în original sau în copie legalizată ori certificată de autoritatea competentă care deține în arhivă originalul înscrisului.
3. Traducerea înscrisului, certificată de interpretul și traducătorul autorizat.
4. Actele (înscrisul care se traduce + traducerea acestuia) se prezintă în numărul de exemplare dorit, plus un exemplar care va rămâne în arhiva biroului notarial.
Programați o consultație
Pentru orice alte informații, va asteptăm la biroul nostru notarial. De asemenea, puteți să ne contactați telefonic sau prin email.
Contact
Notar Public Delia Păușan
Locatie
Cluj Napoca, Str. Regele Ferdinand, nr. 21, ap. 3, jud. Cluj
Email:
Program:
Luni: 09:00 - 17:00
Marti: 09:00 - 17:00
Miercuri: 09:00 - 17:00
Joi: 09:00 - 17:00
Vineri: 09:00 - 14:00
Notar Public Andreea-Mihaela Nyari-Faur
Locatie
Cluj Napoca, Str. Regele Ferdinand, nr. 21, ap. 8, jud. Cluj
Email:
Program:
Luni: 09:00 - 17:00
Marti: 09:00 - 17:00
Miercuri: 09:00 - 17:00
Joi: 09:00 - 17:00
Vineri: 09:00 - 14:00